”Ei niitä noin vain tulosteta”

Soittelin sitten totta kai kielteisen päätöksen perään.

Kysyin toimitusjohtaja Matti Lahdenrannalta

  • Pitääkö tämä nyt tulkita niin, että viranomainen eli HKL kirjaa ongelmat ruutupapereille joita ei kunnolla arkistoida?
  • Vai pitääkö asia tulkita niin että tämä ns. vikalista paljastaa asiota HKL:n toimintakulttuurista joita ei haluta julki?
  • Millä lailla myöhästymisten julkaiseminen vahingoittaisi HKLää?

Selvitettyäni toimitusjohtajalle asiani ja sen taustat pyysi hän minua soittamaan asiamies Rain Mutkalle, siis juristille.

– En tunne tätä asiaa. En halua ottaa kantaa, Matti Lahdenranta sanoo.

Mielenkiintoista kyllä tj on mainittu kielteisen asiakirjapyynnön perusteluissa ja paperi löytyy myös tj:n päätösluettelosta. Tosin nimikirjoitus puuttuu. Sen sijaan siinä on asiamies Rain Mutkan puumerkki.

Meni tovi ja puhelin pirisi. Luurissa Matti Lahdenranta.

– Tiedän nyt mistä asiasta on kyse. Ei se missään nimessä ole niin että me jollekin ruutupaperille myöhästymisiä kirjaisimme. Tiedot ovat osa isoa valvontajärjestelmää eikä sitä noin vain tulosteta. Ei edes sen osia.

Toimitusjohtaja vakuuttaa, että valvontatiedoissa ei ole mitään salattavaa.

Sen sijaan hän myöntää asiakirjapyynnön epäämisen perusteluiden olevan juristien kirjoittamaa kapulakieltä.

– Olisihan sen asian selvemminkin voinut sanoa.

Asiasta lisää torstain Hbl:ssa.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s