Opintomatka?

Nürnbergistä ei päästä eroon. Olen tänään hieman jatkanut Hesarin tämän päiväisestä jutusta ja sanotaanko näin, että ei hyvältä näytä.

Mitään päivitettyä laskelmaa automaattimetroprojektin hyödyistä ja kustannuksista ei ole tekeillä. Tässä viitataan projektin keskeneräisyyteen. Sopii myös epäillä, että lopputulos olisi musertavan nolo ja todellinen syy ynnäilystä luopumiseen.

Keskiviikkona lisää. Eikä ole Wappuhuumoria!

Advertisements

5 kommenttia artikkeliin ”Opintomatka?

  1. Nürnberg oli sentään kuitenkin helppo nakki Siemensille, Helsingissä ollaan automatisoimassa vanhat junat ja rakennetaan laituriovet ja lisäksi keliolosuhteet ovat Nürnbergin tunnelilinjoja haastavammat, joten ei hyvältä näytä. Vaikeusastetta on rutkasti enemmän, joten meillä on kaikki edellytykset täydelliseen epäonnistumiseen. Kaikki pyritään salaamaan, koska luvassa olisi vain negatiivista julkisuutta. En usko automatisointihankkeen onnistumiseen. Puoliautomaatinkin saaminen jollain aikataululla olisi jo melkoinen saavutus ja voitto projektille. Mutta: rahaa palaa joka tapauksessa paljon ja lopputulos on takuuvarmasti nykyistä hitaampi ja huolto-/käyttökustannuksiltaan kalliimpi metro. Missä ovat säästö ja luvatut hyödyt?

  2. Tämä on tällainen KAK-projekti, joka on kokonaisuutena arvioiden VPT.

    KAK = Kaikki ainekset katastrofiin
    VPT = Valmiiksi paska tuote

      1. Kyllä se ylöspäin joustaa hyvinkin noheasti. Ei ole niin pientä miljoonaa, etteikö sitä Länsi- ja automaattimetroprojekteihin voisi lisätä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s