Olen aina sanonut toimituksessa, että lukekaa kaupunkien ja firmojen henkilöstölehtiä. Sieltä löytyy juttuvinkkien lisäksi ihan koviakin uutisia.
Erässä HKL:n sisäisen aviisin jutussa metroliikenteen johtaja Tapio Hölttä kertoo melko lailla eri tarinaa automatisoiduista junista kuin yhtiön virallinen tiedotus tai HKL:n ja Siemensin yhteisesti toimittama automaattimetro-sivusto…
M100-sarjan liikkeelle lähdössä automatisoinnin jälkeen on ollut pulmia. Merkittävä syy lienee niiden pitkä aika käyttämättömänä. Ensimmäinen vaunupari oli Siemensillä kolme vuotta ja kuukauden ja ne kaksi muutakin yksitoista kuukautta.
Tähän päivään mennessä (3.9.) ei juna ole ollut moitteetta liikenteessä vielä päivääkään. Perjantaina se otettiin linjalta erittäin voimakkaita ääniä päästävän oven vuoksi. Junan korjaus viivästyy, koska viallinen laite on Siemensien asentamien kaapelien/johtojen takana eikä irrotettavissa perinteiseen tapaan.
Lisäksi kyseisenä päivänä (3.9. eli eilen) junaa ei päästetty linjalle ohjaamoon tulleen vikahälytyksen vuoksi.
Viime keskiviikon (4.9.) Helsingin Uutisissa (ainakin itäpainoksessa) oli kiinnostava metroon liittyvä mielipidekirjoitus. Siihen ei ole viitattu tässä blogissa mitenkään, joten onkohan se jäänyt huomaamatta. Kirjoittajan nimi oli muistaakseni Seppo Toivonen.
Hei! Yritin löytää mainitsemasi kirjoituksen HU:n nettilehdestä, mutta ei osu silmään…?
Hei! Joo, löytyi HU:n nettipainoksesta eli näköislehdestä! Teen tuosta postauksen.