”Kustannusnousu on lähtökohtaisesti kestämätön”

Tiesitkö, että Helsingin kaupungin talous- ja suunnittelukeskus totesi 6.4.2006, että ”edullisuusvertailu ja investointipäätös tulee perustaa ensisijaisesti kaupungille aiheutuviin taloudellisiin tekijöihin.”?

Tiesitkö, että Helsingin kaupungin talous- ja suunnittelukeskus totesi 19.5.2008, ”edellä todetun suuruinen kustannusarvion nousu on lähtökohtaisesti kestämätön ja kyseenalaistaa alkuperäisen hankesuunnitelman laatutason.”?

Tiesitkö, että Helsingin kaupungin talous- ja suunnittelukeskus kiinnitti 7.4.2010 ”aivan perustellusti huomiota siihen, että HKL-liikelaitoksen tulee kyetä tehostamaan hankesuunnitteluprosessiaan taloussuunnitelmavaiheen kustannusarvioiden pitävyyden parantamiseksi.”?

Tiesitkö, että Helsingin kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri sanoi kaupunginvaltuustossa 29.8.2012 ”on syytä olettaa, että nämä toimenpiteet parantavat Liikennelaitoksen suunnittelua. Elleivät, ryhdyn jatkotoimiin.”

”Ryhdyn jatkotoimiin.”

Vuonna 2006 keskusteltiin kulunvalvonnan uusimisesta. Vuonna 2008 olivat enemmän tai vähemmän vaivihkaa automaattivaiheeseen siirtyneen hankkeen kustannukset nousseet 70 miljoonasta eurosta 115:een miljoonaan. Vuonna 2010 pohdittiin metrovarikon kehittämisen hankesuunnitelmaa. Vuonna 2012 HKL:n suunnittelusta ja taloudenpidosta keskusteltiin, kun valtuusto päätti metrovarikon laajennuksesta. Tällöin Pekka Sauri kertoi toimenpiteistä joilla metrohankkeen suunnittelua parannetaan. Kaikista parannuksista voi lukea Automaattimetron tilannekatsauksesta.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s