Kumpi on oikeassa – Uotila vai Kyllönen?

Nyt on maailmankirjat sekaisin. Liikenneministeri Merja Kyllösen puoluetoveri Kari Uotila arvostelee kokoomuksen verkkojulkaisussa Kyllösen arviota Espoon metroselvityksestä.

Kyllösen arvosanahan oli ehdot, ja ne ehdot jaettiin tarkkaan ottaen jo lokakuussa 2013. Siis noin kaksi kuukautta ennen edustaja Uotilan viittaaman eduskunnan kannanoton hyväksymistä.

Olen toki pyytänyt Uotilaa ystävällisesti kertomaan mihin tarkkaan ottaen hänen näkemyksensä perustuu. Vastausta odottaen.

Mainokset

5 kommenttia artikkeliin ”Kumpi on oikeassa – Uotila vai Kyllönen?

  1. Eduskunta käsittelee ja tekee pääsääntöisesti päätöksiä virkavastuulla toimivien virkamiesten asiantuntijalausuntojen pohjalta tulivat ne sitten kunnista tai ministeriöistä. Tällaisen käsittelyn pohjalta syntyi myös Valtiovarainvaliokunnan lausuma tämän vuoden budjettimietintöön: ”Eduskunta edellyttää, että hallitus päättää Länsimetron jatkamista koskevan hankkeen 30 prosentin valtionavustuksen maksamisen ajoituksesta viimeistään kevään 2014 kehyspäätöksen yhteydessä edellyttäen, että Espoo on omalta osaltaan tehnyt siihen mennessä hanketta koskevat toteuttamispäätökset.” Hallitus pyyhki kuitenkin lausumalla kehysriihipöydän pintaa, joten epävarmuus Länsimetron jatkosta jatkuu. Pisararadasta tuntuu sitä vastoin hallituksella olevan jo ”tarkat kustannuslaskelmat tonnien tarkkuudella”.

    1. Kari, kiitos että kommentoit suoraan tänne blogiin! Minä en osaa sanoa Pisaran laskelmista, mutta sen perusteella mitä olen Kivenlahden metron laskelmista saanut selvää on perusteltua epäillä mainitsemiesi virkamiesten valmistelua. Tästä olen yrittänyt kertoa. On erittäin arvokasta, että mainitset virkavastuun, koska näinhän se on. Valmistelusta taitaakin olla tutkintapyyntö / kantelu vireillä. Näin olen kuullut, mutta kuultuhan ei ole tiedon väärti. Voimia sinne eduskuntaan ja valtuustoon jatkossakin!

  2. Pisara ja Länsimetro: Molemmat täynnä piilossa tehtyjä päätöksiä ja epäselvyyksiä. Ihmekös tuo, kun veljille niistä riittää yli kaksi miljardia euroa jaettavaa. Valtio ei kyseenalaista Pisaraa, vaikka pitäisi. Onneksi sentään Länsimetron jatkovedätyksen kanssa pantiin peli nyt poikki.
    Samaan aikaan muualla maassa ja Helsingin pienhankkeiden vetoryhmissä ihmetellään, miksi muutaman kymmenen miljoonan hankkeet eivät koskaan saa valtion tukea, vaikka valtion osuus on niille yhteensäkin alle 5 % Länsimetron, Kehäradan ja Pisaran hinnasta.

  3. …niin Kehäradan rikosvyyhdit vielä unohtui edellisestä. Valtio maksoi siitäkin kaupunkijunaradasta lähes 600 miljoonaa, tai maksaa edelleen niin kuin Matinkylän metroakin. Tolkutonta tuhlausta, jonka hyödyt korjaa hyvienveljien kerho. Noiden hinnalla koko maan raide- ja tieverkko olisi saatu kuntoon seuraavan 10 vuoden ajaksi ja lisäksi maanpäälliset ratikkajärjestelmät useampaan kaupunkiin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s