”Kyllä kansa maksaa!”

Moni ehkä tietääkin, että entinen kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu sekä edelleen mitä suurimmassa määrin Stadin kundi Klaus Bremer on jatkanut vaikuttamistaan politiikan sisäpiirin ulkopuolella. Päätoimittamansa aviisin Auto tekniikka ja kuljetus sivuilla otetaan usein reippaasti kantaa erilaisiin liikennehankkeisiin. Uusin numero sisältää asiaa Helsingin ja Espoon metrohankkeesta. Lue PDF-sivut tästä.

ATK uhraa kaksi aukeamaa ja vielä kokosivun päälle sen asian selventämiseksi, että ehkä jonkun riippumattoman viranomaisen viimeinkin pitäisi läpivalaista metrohankkeen päätöksenteko ja kustannukset. Juttujen sanoma lienee se, että mustaa ei voi selittää valkoiseksi loputtomiin ja jokuhan tästä kaikesta on vastuussa. No, siinä on nyt nimiä ja naamoja. Eivätkä liene kaikki edes mahtuneet ATK:n sivuille. Raflaavaan otteen alle kätkeytyy painavaa kritiikkiä. Mikäli haluat antaa palautetta Auto tekniikka ja kuljetus -lehden jutusta niin ole hyvä ja tee se suoraan kyseisen lehden nettisivulla.

Päätoimittaja Klaus Bremerin tavoittaa myös Twitteristä: @saintklaude

Länsirintamalta ei mitään uutta

Auto tekniiikka ja kuljetus -lehden juttujen oheislukemistona suosittelen tutustumista Espoossa käytävään julkiseen keskusteluun sekä HKL:ssä laadittua automaattimetron tilannekatsausta.

Tämä on itse asiassa sama paperi kuin HKL:n johtokunnan edellisessä kokouksessa, mikä ei vahvista käsitystä ainakaan siitä että metrohanke olisi merkittävässä määrin edennyt. Siemens haluaa ”laiturioviratkaisusta” lähes 11 miljoonaa euroa ja yhtiö sanoo, että länsimetron liikenne alkaa marraskuussa 2017. HKL on tilannut toimitusjohtajan päätöksellä Siemensiltä lisä- ja muutostöitä koskien länsimetron automatisointia ja uusimpien, vielä tehtaalla nököttävien junien junalaitekonfiguraatiomuutosta, yhteensä lähes 7,3 miljoonalla eurolla. Tästä summasta riidellään vielä kätevästi välimiesoikeudessa, jonka luonne paljastuukin viimeistään nyt – välimiesoikeus on juristien märkä uni.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s