Pitkä kriittinen polku

HKL:n johtokunnan esityslista tammikuussa 2014. ”HKL pyysi Siemensiltä Projektin ohjausryhmän kokouksessa 9.12.2013 aikataulua Helsingin metron ja länsimetron automatisoinnin loppuun suorittamisesta. HKL ei saanut pyytämäänsä vastausta sovittuun määräaikaan 13.12.2013 mennessä, vaan Siemens vastauksessaan vain ilmoitti länsimetron automatisoinnin osalta sellaisia esteitä, joiden kaikkien se katsoi johtuvan HKL:stä/Länsimetro Oy:stä. Helsingin metron automatisoinnin osalta Siemens ei antanut HKL:n aikataulupyyntöön lainkaan vastausta.

HKL:n johtokunnan esityslista maaliskussa. ”Metron automatisointiprojektin tilanne on edelleen aikataulun kannalta kriittisellä polulla.”

HKL:n johtokunnan esityslista toukokuussa. ”Metron automatisointiprojektin tilanne on erityisesti toteutusaikatauluodotuksen suhteen kriittisellä polulla.”

HKL:n johtokunnan esityslista juhannuksen alla. ”Metron automatisointiprojektin tilanne on kuitenkin edelleen kriittisellä polulla.”

Ja lopuksi johtokunnan tämän viikon esityslistalta: ”Metron automatisointiprojektin tilanne on kuitenkin edelleen toteutuksen aikataulun suhteen kriittisellä polulla, erityisesti Länsimetron laituriovien toteutuksen sekä M100/M200-junien automatisoinnin osalta.”

Mainokset

4 kommenttia artikkeliin ”Pitkä kriittinen polku

  1. Ja kuitenkin taas uusi M100 vaunupari on luovutettu Siemensille teurastettavaksi. Kuulostaa erittäin vastuuttomalta, erityisesti jos on pieninkään mahdollisuus perua automaattipelleily. Liekö näitä Siemensin koevaunuja edes mahdollista palauttaa entiselleen…

  2. ”Ja kuitenkin taas uusi M100 vaunupari on luovutettu Siemensille teurastettavaksi.”

    Lehmuskoski toimii kuin Lahdenranta. Oliko tämä kenellekään yllätys? PRKL. Mitä pidempään jatketaan automaattipelleilyä, sen komeampi on projektin mahalasku. Se on vääjäämättömästi edessä. Kaunismäkikin sen tietää.

  3. Onhan tämä täysin edesvastuutonta. Missä tahansa projektissa missä tahansa muualla ei sallita vuoden kestävää krittiisellä polulla olemista. Yleensä kun kriittinen polku uhkaa, tehdään suunnitelma korjaavista toimenpiteistä ja samalla varaudutaan varasuunnitelmalla, jos korjaavat toimenpiteet ei toimi.
    Nyt vaan istutaan kädet ristissä ja odotetaan eläkkeellepääsyä tai toimikauden päättymistä.

    1. Tätähän on jatkutunut itse asiassa jo kesästä 2011 jolloin ongelmat laituriovien asennuksissa pulpahtivat julkisuuteen. Eli kohta neljä vuotta.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s