Jatkuu!

Kuvaesitys vaatii JavaScriptin.

Pahoittelen hiljaisuutta. Työpöydällä on paljon asioita, kunnallisia sotkuja ja sekoiluja vasemmalla ja oikealla. Kaikki eivät liity metroon, kuten ei tehnyt esimerkiksi Malmin lentokenttäkään josta myös olen täällä kirjoittanut. Pitänee keksiä jotain. Eritellä selkeämmin.

Tulee mielenkiintoinen kevät ja kesä. Länsimetro aloittaa liikennöinnin elokuun 15:s päivä. Vai aloittaako? Koejunat pitäisi saada radalle ihan just eikä melkein kohta.

Ja korkein hallinto-oikeus antaa kohta päätöksen metroasiakirjojen julkisuutta koskevaan valitukseen.

Mainokset

Yksi kommentti artikkeliin ”Jatkuu!

  1. Malmin lentokenttä ei ole ainoa kiistanalainen kysymys Helsingin kaavoituksessa. Tällä hetkellä meneillään on farssi, jossa Helsingin kaupunki pyrkii kääntämään maankäyttö- ja rakennuslaissa määritellyn kaavahierarkian Ramsinniemen, Vartiosaaren, Melkin, Hämeenlinnanväylän itäpuolen ja Tuomarinkylän kartanon eteläpuolen osalta. Kaupunkisuunnittelulautakunnan läpäissyt lausunto vaatii maakuntaliittoa siis käytännössä heikentään valtakunnallisesti merkittävien rakennettujen kulttuuriympäristöjen ja maakunnallisesti merkittävien kulttuuriympäristöjen -merkintöjen ohjaavuutta.

    Lisäksi lausunnossa vedotaan raideliikenteen varrelle tiivistämiseen. Ellei asia olisi niin vakava, tälle vetoomukselle olisi helppo nauraa, sillä missään mainituista paikoista ei edes ole raideliikennettä muuta kuin kaavoittajan suunnitelmissa. Ollaan siis tilanteessa, että virkamiehet kokevat täysin luontevaksi perustella suunnitelmaansa suunnitelmalla itsellään.

    Käytännössä kaupunki on ajamassa yleiskaavaehdotukseensa vedoten Uudenmaan 4. vaihemaakuntakaavaan sellaisia muutoksia, joihin Uudenmaan liitto on aiemmin suhtautunut kielteisesti. Jos Uudenmaan liiton virkamiehet taipuvat kaupungin vaatimuksiin tai maakuntahallitus ne hyväksyy, osoittaa se, että systeemi on todella rikki.

    Maakuntakaavan tulisi siis ohjata yleiskaavoitusta eikä toisin päin. Jotain Helsingin kaupunkisuunnittelun röyhkeydestä kertoo se, että ohjaavuuden kääntämistä kehdataan edes esittää.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s